9 July 2010

Aioin olla ahkera.



Kun miettii mun ihanan huonotasoista huumoriani, niin ei ihmekään että aloin nauramaan kun luin tämän pienen tekstin tiistaisessa Metrossa. Varsinkin nyt kun on kuultu joka tuutista uutisia Vickanin ja Dankan prinsessatouhuiluista, niin Japanin prinsessan vierailu Suomen mustakurkku-uikkujen luo kuulostaa niin maanläheiseltä ja vaatimattomalta. Ja ps. en olisi osannut sanoa kuka on neiti Takamado ennen koko Suomen vierailua, näin hyvin mä oon sitten perehtynyt siihen kulttuuriin...




Ja koska lomalla on liikaa aika jne. pihistin mökiltä yhden Rei Shimuran johon en olekaan aikaisemmin tutustunu. Oon kuullut näistä aika paljon ja nähnytkin satoja kertoja kauppojen pokkarihyllyllä joten odotin että ihan hyvää matksua. Ja sitähän se oli - ei ihmeellistä mutta tosi loistavaa kesälukemista. Dekkareiksi nämä luokitellaan mutta ei onneksi mitään liian veristä tai ahdistavaa - ja mukaan mahtui melko paljonkin kuvausta japanilaisesta kulttuurista. Nyt kun olen lähdössä puoleksitoista viikoksi kiertämään lappia, jään päivitystauolle (mitä luultavammin, en kuitenkaan lupaa!) ja aion käyttää turhan autossa istumisen hyväksi vaikka lukemalla lisää Shimuroita ja opiskelemalla kieltä. Ahdistaa tää "moi en oo koko kesänä avannu oppikirjoja" vaikka lupasin aikaisemmin olla tosi ahkera.

No comments:

Post a Comment